2009. október 22., csütörtök

Állomás

Tegnap állomás voltam egy forgószínpadon. Előtte való nap délután fölhívott gyermekem osztálytanítója és megkérdezte, hogy vállalnám-e egy állomás szerepét egy másnapi, október 23-i felsőtagozatos helyszínismertető "versenyen". Ezen a nyolc vegyes csapatra osztott felsőtagozat csapatai meglátogatak nyolc '56-os helyszínt, és különböző feladatokat hajtanak végre. Nekem a Köztársaság tér jutott. Az volt feladat, hogy egy újágcikk és éhány fotó alapján kb. 15 mondatban írják le, mi is történt a téren október 30-án. Hogy az esemény ne legyen túl hosszú, négy-négy csapat ment négy-négy helyszínre. Azaz négy csapat ugyanarra a négy helyszínre és a másik négy csapat a másik négy helyszínre, forgószínpadszerűen. Most, hogy ilyen bonyolultan sikerült előadni a történetet, annyit még elmondanék, hogy elég ügyesen megoldották a feladatot, bár nem mindegyik gyermek vett részt teljes energiával a feladat megoldásában.
Amíg várakoztam a következő csapat megérkezésére, körbejártam a térnek azt a részét, ahol az események zajlottak. At Erkel színház lépcsőjére föl nem juthattam, mert az egészet körbekerítették az omlásveszély miatt. 1956-ról a téren két megemlékezést találtam:
Az egyik egy szobor:

A másik egy emléktábla:

Ezen kívül még ott van az akkori pártház, a későbbi MSZP székház, ami most üresen áll. A többi néma csend. Ha valaki tud még ott emlékhelyet, kérem értesítsen.

Nincsenek megjegyzések: