2010. augusztus 13., péntek

Nekrológ


Hát végleg bezárt. Már régóta érett a döntés. Végül megszületett. Az üresen álló kirakatok elszomorítottak. Mikor először beléptem a boltba még a Mérleg utcában voltak. Kicsiny, ámde kedves, barátságos környezet, kedélyes hangulat és finom kávéillat fogadta betérőket.
Később, amikor már a saját könyvkiadóm ügyében látogattam el időnként a boltba vagy új könyvekkel, vagy esetleg elszámolásért, a fogadtatás ugyanolyan barátságos volt. Később egy tranzakció után átköltöztek a Nádor utcába, ahol átvették a KJK boltját és könyvprofilját. Addig inkább az értelmiség olvasni vágyó rétegét elégítették ki könyveikkel, de ezek után már a jogászok és a közgazdászok is be-bejártak a boltba. Egy ideig még futott a szekér, de egy idő után a bolt egyik felét el kellett adni, így a két profil bezsúfolódott egy boltba. A Pontot sem kerülte el az internet. Honlapot indítottak, netes vásárlás lehetőségével, napi könyvbeszerzés segítette a munkát. Ameddig segítette. három éve még engem is fölvettek, hátha sikerül segítenem az üzlet föltámasztásában, de inkább csak hátráltattam azt. Csöndben elváltunk.
A vég órái rohamosan közeledtek. Idén aztán megszületett a döntés. Végérvényesen be kell zárni a boltot. Egy üde színfolt végleg eltűnik a könyvkereskedelemből. Nekem nagyon fog hiányozni.

Nincsenek megjegyzések: