2011. augusztus 20., szombat

Nosztalgikus képregény II.

De nemcsak a rendőrség van közel. Ha az előző bejegyzés utolsó képét megnézzük, láthatjuk a Pengefalat. A sarkon az Andrássy út 60. található. A fekete autók garázsa pedig ez volt:
Ahogy bóklásztam, fotózgattam a bejárat környékén, egyszer csak nyílt az ajtó, és egy fiatal srác lépett ki az ajtón. Nagyon szerettem volna bemenni a házba, ezért megszólítottam, hogy segítsen ebben. Elmondtam, hogy itt laktam valamikor, hogy a jobb oldali kis üzlet Kálmán bácsi cipészete volt, mire megszólalt, hogy ő pedig a Kálmán bácsi unokája. Innentől már egyenes út vezetett az épületbe. Fölszólt kaputelefonon, hogy itten vagyok én, mire a 45 éve nem látott régi barát lakonikusan kérdezte: és mit akarok. Mondtam, hogy egyrészt bemennék egy-két fotót készíteni, másrészt ha már itt vagyok, egy kis nosztalgiázás sem ártana. Beengedtek. A lépcsőház korlátjához rögzítettem a bringát, majd lassan fölbattyogtam a másodikra. Közben fotóztam. Itt a lépcsőházban semmi sem változott:
A nagynéném lakásának egyik kijárata, ahol az ő férje járt ki-be, pedig ez:
Szerencsére a közös vécét, folyosó végén jobbra, már nem tudtam lefotózni.
(Folyt.köv.)

2 megjegyzés:

gyolasz írta...

Csengery utca -- ott is volt táncházunk, a Fáklya klubban 1981-82-ben. Még Fanyűvő zenekar névre hallgattunk...

Ny. A. írta...

A Fáklya valaha a pedagógusoknak volta főhadiszállása. Szakszervezet meg miegyebek. 81-ben még javában tartott a József Attila lakótelepi korszak. :-)