2009. december 2., szerda

Álmok...

...és lidércek. :-)
Kivételesen nem a Vekerdy könyvre gondolok, hanem azokra a visszatérő álmokra, melyek gyermekkoromat kísérték.
Az első 13 évemet a Csengery utcában éltem le. A ház körfolyosós volt, méghozzá teljes kört alkotott. Két lépcsőház, a fő és a hátsó, a házmester a főlépcsőház mellett, a viceházmester a hátsó lépcsőház mellett lakott. Hogy ténylegesen vice volt-e, tehát hogy fizettek-e neki, azt nem tudom. Tenczerné volt a házmester. Ő nyitotta este 10 után a kaput a későn jövőknek (nem nekem :-) ).
Nos. Álmomban ezen a körfolyosón (most máshonnan letöltött illusztráció) egy disznó kergetett körbe-körbe. A végén csak úgy tudtam elmenekülni, hogy a hátsó lépcsőházban, ahol néhány lakás folyosóvégi klotyója volt, bemenekültem az egyikbe.
A másik álmom szerintem nem egyedi, egy hatalmas zuhanás föntről lefelé, mintha ejtőernyős lennék, csak még nem nyitottam ki az ernyőt, csakhogy addig még nem hallottam/olvastam/tudtam semmit az ejtőernyőzésről. Természetesen, mielőtt földet értem volna, fölébredtem.
És egy dézsa vű. Nem álom, inkább kép, illetve film.

Ülök a vonaton, nézek ki az ablakon, és a síkságon végtelen nyírfa erdő. Ettől összeszorul a szívem. Nos. Ez az én emlékeimben nemigen lehettek, amikor először átéltem, mert nem jártam ilyen helyen akkor még.

Nincsenek megjegyzések: