2009. december 2., szerda

Magyarország 11.

Elindul az új KRESZ, melynek egyik változása, hogy kerékpárral be lehet hajtani az egyirányú utcába, szemben a forgalommal. Mint kerékpáros, elég ambivalens érzéseim vannak ezzel kapcsolatban. Természetesen jó, ha nem kell időnként nagyot kerülnöm, mert egymás után nem egy, hanem két egy irányú egyirányú utca fut (ld: Wekerle), viszont azt is gondolom, hogy a közlekedési helyzet, a benne szereplők jelenleg nem felelnek meg eme változtatásnak. Torzsalkodások, ki az úr a házban, én vagyok az erősebb, én meg a szebb vagyok, és különben is jogom van. Folytathatnám az érvelést, de ...
Viszont. A kedves törvényhozók és azok alkalmazói egy dolgot felejtettek el, de azt nagyon. Eddig volt olyan lehetőség, hogy az egyirányú utca mindkét végébe kitesznek egy létező KRESZ-kiegészítő táblát. Eddig összesen eggyel találkoztam, az is Kispesten van a Zalaegerszeg utca és a Hunyadi utca kereszteződésében (az illusztráció onnan van), és csakis azért, mert ebben az esetben a ZE utca főközlekedési bicikli út. Nos. Ha ezt a táblát korábban, amióta érvényben van, az indokolt helyekre föltették volna, ezzel tudatosítva, hogy ilyen létezik, akkor a mostani változás nem érné váratlanul a résztvevőket, hiszen hozzászokhattak volna a lehetőséghez.
De hát...

Nincsenek megjegyzések: